Autó ügyben az Azori nem olcsó. A későn észbekapóknak pedig észvesztően drága.
Fontos ismeret a kevésbé gyakorlottak számára, hogy a közvetítőn keresztüli bérlés csak eleinte látszik jó üzletnek, később lehet ízesen káromkodni vagy rugdosni a falat - kinek mi esik jobban. Az biztos, hogy akárkinél, akárkin keresztül bérelsz, a bukszád vagy a hitelkártyád gyorsabban tud karcsúsodni, mint a karantén-kilókkal gazdagodott derekad.
Közvetítőn keresztül mindössze egy alapdíjas autó bérleti lehetőségét adják el neked, valamint kapsz egy meglehetősen pontatlan összehasonlítási lehetőséget a bérbeadók kínálatáról. Amikor a közvetítőnél megkötöd életed üzletét, akkor az még megpróbál rád sózni egy 25-50 eurós biztosítást - aminek birtokában totálkárossá teheted azt a verdát, amit ez a csodabiztosító még csak nem is látott.
A szopka akkor jön, amikor ott állsz a kiközvetített bérbeadó cég üzletkötője előtt.
Többnyire először azt közlik, hogy olyan autó nincs éppen amit bérelnél, de tudnak adni potom pár euróért annál sokkal jobbat. Ez még nem is szokta nagyon megbántani az embert. De ami ezután jön, az többnyire megrogyasztja az utazó térdeit. Közlik, hogy a harmadik félnél kötött biztosításod a te ügyed, őket nem érdekli. Ha leszakad a tükör, akkor majd azt Te kifizeted, kapsz egy számlát róla és rendezed a biztosítóddal. Van két választásod: vagy kötsz rá nála biztosítást olyan áron, hogy amitől bevérzik a szemed, vagy hagysz ott nekik egy 600-1000-2000 eurós zárolást a hitelkártyádon, ha az képes állni az ütéseket.
Ha bérbeadónál bérelsz, akkor a játék előre lejátszható. Tudod a kocsi kategóriáját, tudod a napi biztosítást és tudod mennyi depozitot fognak majd le a hitelkártyádon.
A biztosítás amit egy bérbeadónál köthetsz az rendkívül nagy szórású pénzügyileg. Fontos tudni, hogy a full insurance néven futó biztosítások egy része nem biztosítja az autó kerekeit (értsd: gumik és felnik), valamint nem biztosít szélvédő kárra. Ha erre nem kötsz kiegészítőt, akkor ezeket alaposan meg fogják nézni visszavitelkor.
A bérbeadónál való bérlés esetén vannak a kis cégek (GoRentacar, Magic Islands, Autatlantis, stb), akik általában a fele bérleti díjat előre kérik. Sokan vissza nem térítősben kötik a foglalást, ergo ha nem tudsz utazni, akkor ezekkel a cégekkel lehet harcolni a pénzedért.
A brand-ek nem kérnek előre pénzt. Ilyen a Sixt akinél én szoktam bérelni. Annyi a megkötés, ha nem mondod le (ingyenesen) a bérlést, és nem jelensz meg, akkor a megadott hitelkártyádról leveszik az első nap bérleti díját (lehet hogy már egy kicsit többet)
A Sixtnél egy fontos ismeret van. Ne késd le a foglalásban látható időpontot. Egy órád van odaérni, egyébként törölhetik a foglalást. Reptéri bérlésnél bekérik a járatszámot, így esélyes hogy a járatkésésért nem szankcionálnak. De a mai világban azt sem tudjuk, hogy lesz-e egyáltalán olyan járatszámmal repülés...
Nos nem lihegnék erről túl sokat.
A SUV-t még tavaly foglaltam be napi 25 eurós áron, ami szerintem meglehetősen kedvező.
Van választásod, hogy zároltatsz 2.600 eurót és csak kötelező biztosítás van az autón, vagy kötsz rá egy gumi és üveg nélküli full biztosítást napi 26 euróért...
Szállás ügyben Sao Miguel drága, kifejezetten drága.
Az Azoris árakon nézve Madeira lényegesen jobb szállásokat ad bérbe ugyanannyiért.
Az én lehetőségeim felső határa ennek a szállásnak a kibérlése.
Nagyon hosszú kutatás eredményeként fedeztem fel ezt a gyöngyszemet:
A bookingos fényképek nem igazán adják vissza a helyszínen tapasztalható jóságot.
A házigazda egy vacsorára és reggelire elégséges élelmiszerrel feltöltött hűtővel, egy gyümölcskosárral várt, és rengeteg kávé kapszulát is kaptunk :)
Ami fontos a számomra az itt mind megtalálható. (besétálós zuhanyzó, fapadló és sok szabad tér körülöttünk) A 360 fokos panoráma kilátás hab a tortán. A loft lakás mindkét oldalán van terasz.
Ha valakinek megtetszene és próbál ide foglalni, annak még egy fontos info. Mivel ez egy tetőtéri lakás, ezért egyes helyeken drasztikusan csökken a belmagasság. Ha nem egy hobbit típusú ember vagy akkor előfordulhat, hogy néhányszor szeretnéd, hogy olyan legyen a homlokod, mint egy neandervölgyinek volt.
Az első nap hajmosás után rájössz, hogy a nem érdemes törülközővel letakart fejjel téblábolni a fürdőben, miközben szárítgatod a hajad.
Erről többet nem is írnék, beszéljenek az alábbi képek.
Utazásaimon mindenhol keresem a "na ez az ahogy minden reggelt el tudnék képzelni" érzést.
Napjaim több ezer napkelte óta a reggeli kávémmal kezdődnek. Egyszer majd megtalálom azt a teraszt, azt a kilátást és azt a kávét, amitől elönt ez az érzés.
Ma reggel túl gatya volt az idő, így nem tudtam felhozni magam még az orgazmus alapszintjére sem. Már valahol fél úton tartottam az agyi maszturbációban, amikor megjelent ez a szarházi izmos torkú...
Nap nagy részét a környék bejárásával töltöttük.
Az utakon - Ponta Delgada kivételével - meglehetős nyugalom volt.
Sok kerékpáros van kinn, akik vélhetően turisták.
Sao Miguelen van egy délnyugat-északkelet irányú autóút amelyen a nagyobb távolságokat érdemes letudni, ha egy adott cél elérése a prioritás. Az úton levő kapuk számozását átírták, nem egyezik a Google Maps-sal. Egyébként ez utóbbi eléggé használhatatlan a retek rossz internetszolgáltatás miatt, (de az is lehet, hogy csak a roaming van lekorlátozva, mert idén nem vettem helyi kártyát).
A Google sok egyirányúsított vagy megfordított utcát nem ismer.
Ha az ember nem a fenti autóúton hajt, akkor riasztóan keskeny utakon kerülhet szembe háromtengelyes buszokkal. Ha ez ívben történik, akkor lehet azon agyalni, hogy talán mégis jó lett volna az a felni-gumi biztosítás.
Az accesso local feliratú utak azt jelentik amire gondolsz. Az a helyieké.
Ha vissza kell tolatnod az első lehetséges félrehúzódásig, mert nem fér el két autó egymás mellett, akkor elég rosszul tűrik a bénázást. (ezekre az utakra csak akkor kerülsz, ha te akarod, a navi nem visz be rá)
folytatás ->
Gyönyörű