Macerák

E sorok írásakor az Azori szigetek a beutazáshoz max 72 órás RT-PCR tesztet kér.
Annyi könnyítés van a  dologban, hogy ha úgy gondolod, akkor helyben is megcsinálják neked a tesztelést érkezésedkor a repülőtéren. Ez esetben a szállásodon várod meg az eredményt. Ha ez pozitív lesz akkor a nyaralásod végéig a szállásodon kell maradnod, majd gyógyulásodig egy karantén szállodában szállásolnak el.

Ha nem az Azorin csináltatod a tesztet, akkor az otthoni költségeid enyhítésére adnak egy 35 eurós vouchert, amit a szigeteken beválthatsz az arra beregisztrált éttermekben vagy néhány helyi szolgáltatásban.

Bármelyik változatot is választod be kell regisztrálnod a https://mysafeazores.com lapon, ahol megadod az összes olyan adatot amelyet kérnek tőled, valamint feltöltöd a PCR leletedet. Cserébe kapsz perceken belül egy visszaigazoló QR kódot.
Kizárt, hogy a PCR tesztet azonnal ellenőriznék, hiszen a válaszlevél nagyon rövid időn belül érkezik, tehát elképzelhető hogy előfordulnak vele későbbi problémák.

A fenti QR kódot nem csak a célban nézik meg, hanem több légitársaság is kéri már a becsekkolásnál. Ha nem rendelkezel a célhoz vagy a tranzitállomásokhoz az elvárt igazolásokkal, akkor nem engednek a fedélzetre. A Lufthansa weblapján van egy "digital document check" rész, ahol fel lehet tölteni ellenőrzésre a rendelkezésre álló doksikat. A többi légitársaságot nem néztem.

Magyarországon PCR tesztet rengeteg helyen csinálnak 24 órán belüli garantált lelet küldéssel. Azt ne feledje senki, hogy a 72 óra a mintavétel időpontjánál kezd el ketyegni, tehát az kifejezetten jó, ha ez az időpont minél közelebb van az induláshoz.

A szigeteken a 6. és 12. napon újratesztelik az utazót. Ezek időpontját az fenti tesztelés mintavételi időpontjából számolják ki.

Az Azori szigetek nem ismer el semmilyen oltással kapcsolatos "védettséget", így a későbbiekben utazók is számolhatnak azzal, hogy az EU-s COVID-19 igazolvány nem fog számukra előnyöket biztosítani. Terveznek itt is zöld folyosót az oltottaknak, de a hírek szerint ez csak a belépést fogja megkönnyíteni, a 6. és 12. napi teszt rájuk is fog vonatkozni.

A mi történetünk PCR ügyben annyi volt, hogy utazás előtt úgy 36 órányival elmentünk a Whitelab mintavevő laborjába. Ez roppant urasan hangzik, de a valóságban ez csak két fehérre festett hajózó konténer, amely nemes egyszerűséggel le van rakva a Lurdy ház parkolójának porába.

Függetlenül a pórias megjelenéstől a dolgok olajozottan mentek.
A foglalt időpontunknál egy nagyon csinos ifjú hölgy név szerint szólított. Adatot egyeztettünk, majd bankkártyával fizettem. Ezután rá kellett jönnöm, hogy ő lesz az is, aki a vattás hurkapálcájával ismételten felkeveri a gondolataimat. Ekkor derült ki, hogy ő mindössze garatváladékot kíván venni. Mivel én úgy emlékeztem, hogy az azori weblap google fordítóval lefordított változata kifejezetten kéri, hogy a lelet tartalmazza az orrgaratos mintavétel tényét, közöltem a hölggyel a kétségeimet. Mondta semmi gond, ha kérem betol ő egy hurkapálcát az orromba is, de azt tarkóig.

Nos pajzán gondolataim azonnal elszálltak. Könnyeimen keresztül szemléltem, amint lezárja a mintatárolókat, és hogy sírásomról eltereljem a figyelmet rákérdeztem arra, hogy rajta lesz e a papíron a „nasopharyngealis vagy oropharyngealis váladék” angol megfelelője, nameg esetleg lehet-e pecséttel és aláírással díszíteni a leletet, mert az azori kapuőr nem biztos hogy elfogadja azt, ami másoknak tökéletesen megfelel. Adott egy ügyfélszolgálati telefonszámot, hogy azt hívjam bátram, mert minden megoldható.

És valóban. Az adott szám nagyon sokáig jelzett foglaltat, de végül sikeresen kapcsolt egy újabb hölgyet, akinek a hangjából sugárzott a nyugalom és a kiegyensúlyozottság, pedig tuti nem én voltam az első, akivel ma beszélnie kellett. Nyugodtságával annyira kizökkentett a felhergelt állapotomból, hogy alig tudtam eldadogni, hogy milyen extrákat szeretnék látni a kiküldött leletben. Mire letettem a telefont annyira leszedált, hogy hazáig bárgyún vigyorogtam.
Otthon az ügyfélszolgálat emailja várt, benne a kívánságlistám leírva.

Nyolc órával később megjött a lelet.
Pecsét, aláírás sehol, de legalább a "nazo" rajta volt. Újraolvastam a tegnapi levelet ahol a szavak között megbújva megtaláltam, hogy az extrás leletet KÜLÖN emailban küldik. Meg is érkezett a mintavételtől számított 18. órában.

A Whitelab megérdemli az elismerést.

Még a pecsétes PCR lelet előtt beregeltem az azoris weblapon - a QR kódos visszaigazolás fél perc múlva meg is érkezett.